DAGENS GANG

TELEFONKONTAKT TIL KLINIKKEN:  

Hovednummer:  Tlf. 98420400
Akutnummer:      Tlf: 40341543

Vores telefoner er åbne alle hverdage kl. 8-16

Kl. 8-9 :Her sidder akutlægen ved telefonen primært mhp. at løse akutte problemstillinger på dagen.
Kl. 9-12 Aftale om konsultation ved læge eller sygeplejerske. (Book så vidt mulig tidsbestilling ) Receptfornyelse
Kl. 12-13 Alene akuttelefon ved akut behov for lægehjælp.
Kl. 13-15 Aftale om konsultation ved læge eller sygeplejerske. (Book så vidt mulig tidsbestilling ) Receptfornyelse
Kl. 15-16 Alene akuttelefon ved akut behov for lægehjælp.

TELEFONKONSULTATION/TILBAGERINGNING:
Vi tilbyder dagligt tilbageringning ved læge eller sygeplejerske som opfølgning på igangværende behandling.
Ved akut behov for lægehjælp kan du i tidsrummet Kl. 8-9 blive stillet om til akutlægen.
Efter kl. 9 er det muligt at få en aftale om tilbageringning på

ÅBEN MORGENKONSULTATION:
Dagligt fra kl. 08.00 – 09.30. Kun fremmøde efter aftale med sekretær eller læge over tlf. eller E-kons.
Den åbne konsultation er først og fremmest til konsultationer af 5-10 min. varighed med enkle problemstillinger. Ved mere komplekse problemstillinger bedes man bestille tid i vores almindelige konsultationstid. Man kan ønske at konsultere en bestemt læge, hvilket vi tilstræber at imødekomme afhængig af tidspres m.m.

ALMINDELIG KONSULTATION:
Konsultation foregår kun efter aftale. Brug så vidt muligt online tidsbestilling 
Mandag – torsdag 08.00 – 16.00
Fredag 08.00 – 14.00

Vi skelner mellem akutte problemer (uopsættelige) og ikke-akutte problemer. Ved akutte problemer vil du blive omstillet til akutlægen, og der vil altid kunne aftales tid i konsultationen samme dag ved vedkommende. Der må derimod forventes en eller flere dages ventetid på ikke-akutte henvendelser.
I forbindelse med tidsbestillingen bedes du oplyse det forventede tidsforbrug. Enkelt tid ca. 10 min. Dobbelt tid ca. 20 min.
På samme måde kan med ved online tidsbestilling markere ønske om  10 eller 20 minutters konsultation.
Ved ønske om konsultationstidspunkt uden for den almindelige åbningstid aftales dette ved direkte kontakt med lægen.
Til graviditetsundersøgelser og forebyggende børneundersøgelser afsættes rutinemæssigt 20-30 min.
Vi forsøger at planlægge vores arbejdsdag bedst muligt, så vi kan leve op til de indgåede tidsaftaler ,men der kan forekomme konsultationer, der kan forsinke vores tidsplan.

E-KONSULTATION:
Til kortere forespørgsler til læge eller sygeplejerske
Til tider er det ikke muligt at sende mail til en given læge eller spl. grundet afholdelse af ferie eller kursus.
Vi anbefaler adgang via Min Læge app’en, da den giver de fleste muligheder

VIDEOKONS:
Vi anbefaler adgang via Min Læge app’en, da den giver de fleste muligheder

 

 

 

 

E-konsultation / E-tidsbestilling
Under menupunktet “Kontakt klinikken” kan du bestille tid, forny recepter, modtage prøvesvar og skrive korte spørgsmål til lægerne.

 

Lægevagten
Efter kl. 16 samt i weekenden og på helligdage kan lægevagten kontaktes på
tlf. 70 150 300

Du kan læse om fornuftig brug af lægevagten på www.lægevagten.d

 

 

 

Kirkepladsen under corona-krisen:

Hjemmesiden er minimeret, så du her på siden finder relevant information, om hvordan du får lægehjælp.

AL HENVENDELSE STARTER TELEFONISK ELLER VIA E-KONSULTATION.

Morgenkonsultation kl. 08.00 – 09.30
Kun efter aftale med sekretæren.  Tid i morgenkonsultationen kan bookes fra dagen før kl. 08.00
Man kan også booke tiden om morgenen på dagen.

Tidsbestilling
Der er åben for almindelig tidsbestilling gennem sekretæren.
Tidsbestilling online indtil videre ikke muligt.

Telefonkonsultation:
Vores telefonkonsultation har vi afskaffet. Via sekretæren aftales i stedet tidspunk for tilbageringning ved læge eller sygeplejerske.
Man vil få oplyst et ca. tidspunkt for opringningen.

Ved symptomer på corona:
Ønsker du lægehjælp og har du feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine og muskelømhed eventuelt ledsaget af symptomer fra næsen,  skal du IKKE møde op i klinikken, men kontakte os pr. telefon 9842 0400. Du kan finde myndighedernes information om COVID-19 samlet på www.coronasmitte.dk.

Ved andre symptomer:
Al lægehjælp starter i denne periode med telefoniske henvendelse (hvis svar i løbet af 3-5 dage er brugbart, kan der også rettes henvendelse per e-konsultation).
– du kan ringe til  klinikken fra morgenen af og hvis ikke personalet kan svare / give en tid, kan du træffe aftale om at blive ringet op af læge senere samme dag.

Almen praksis skal fortsat have fokus på  at minimere risiko for smittespredning, hvorfor telefon- og videokonsultationer fortsat skal være den primære konsultationsform.
Hvis du har problemstilling (f.eks. hud problem), hvor det vil give lægen supplerende information at samtalen ud over tale også har video, kan du med fordel hente app’en “Min Læge”, som muliggør dette.

Har du aftale om at møde op i klinikken – læs her:

  1. Har du fået feber, hoste, ondt i halsen, hovedpine, muskelømhed, forkølelse siden aftalen er lavet, skal du ringe til klinikken i stedet.
  2. Når du kommer til klinikken: hold afstand og læs informationen ved indgangen.
  3. Kom til tiden – ikke 10 minutter før (kommer du inden, så vent udenfor).
  4. Henvend dig til personalet ved ankomst (hold afstand).
  5. Følgende skal selv påføre sig maske ved ankomst til klinikken (udleveres af personalet):
    • testet negative for COVID-19 og har uændrede symptomer fra luftvejene
    • har kronisk hoste
    • har kronisk besvær med vejrtrækningen
    • har vanskeligt ved at give udtryk for eller forklare symptomer (f.eks. demens)